úterý 15. listopadu 2016

CO BY, KDYBY... chromý mohl běhat

Sledovala jsem starého chromého muže. S jednou  nohou pokroucenou a dvěma francouzskými holemi se velice pomalu, ale odhodlaně šoural přes cestu a dál.

Díky Bohu za zdraví! 


S pohledem upřeným na pána jsem se ptala sama sebe:

Kam bych asi toužila jít nebo běžet, kdybych vůbec nemohla?
Snažila jsem si to představit.



Chtěla bych jít ven s klukama! Vzít je za ruku a povídat si. Jako jsme šli včera po škole – po dlouhé době. Nebo závodit, kdo bude první u stromu… (už tak snadno nevyhrávám ;-)
A taky na koncert, výstavu, do kina nebo na něco krásného. Do zahrad!
Lyžování v zimě by mi chybělo. (Ale kdybych mohla vyjet lanovkou nahoru a kochat se výhledy, asi to oželím. Hlavně, že bych tam s klukama byla - uf, já jsem líná…)
Chyběly by mi procházky. Chodit v napadaném listí nebo v létě po písku. Cestovat bych snad mohla, jen bych se nedostala všude... 
A kdybych nemohla, určitě bych toužila jet na kole a zaběhat si v lese…. (ne, to teď opravdu nedělám!).


Avšak fatální by  pro mě bylo, potkávat míň lidí!  Já vlastně strádám nedostatkem kontaktu s lidmi už teď (pracuji z domova), natož, kdybych měla další handicap!



Je to smutné, ale nejvíc by mi chybělo to, co si dobrovolně odpírám už teď, když všechno můžu.
Když na to teď myslím, chromá se trochu cítím. Nehýbu se dost, abych cítila vítr na tváři. A to mám moc ráda.

Nemá cenu ptát se, co mi brání -  protože nic!

Spíš, co s tím?


Dlouho jsem měla za to, že jsem pomalá, špatně organizovaná perfekcionistka a nestíhám, co druzíVím, že to není tak tristní. (Přesto mě dodnes někdy překvapí, když narazím na chytrého, šikovného, ale příšerně organizovaného člověka - jak přežil do dospělosti, když „to má hůř“ než já?) Obdivuji lidi, kteří spoustu věcí dělají, zažili a znají. Ale zjistila jsem, že ani všichni ti hyperproduktvní nežijí vždy spokojeně to, co sami opravdu chtějí.

Zkouším, co pomáhá zvítězit nad strachem z nedokonalosti a dělat primárně to, po čem toužím. Znám a mám otestovaných už tolik metod a fint,  že time-management, plánování a sebereflexi učím druhé. 

Co (mi) teda funguje?


Obvykle to nejjednodužší:
  • sednout si s tužkou,
  • popřemýšlet, co chci, kým chci být (až budu velká, stará...) a
  • co pro to hodlám dělat. Teď. Letos, příští rok.
  • Napsat si to velmi konkrétně, nejlíp do diáře, mít to na očích a
  • poctivě se snažit. Soustředit se na to, co jsem se rozhodla dělat
  • místo stálého sledování, jak si vedu, jak jsem daleko a co kdo na to…
  • Když něco nejde, změnit to. Aby to šlo. Protože se z toho nestřílí.
Radost mívám někdy i z malého pohybu "mým" směrem. Těžké je často překonat počáteční odpor – tření. Někdy pomůže, prostě vstát (fyzicky zvednout zadek), projít se... Z těla do hlavy a z hlavy do těla ten pohyb dostat. Ale když se rozjedu, můžu něco uhrát i setrvačností. ;-)


Takže, dnes jdu na koncert a zítra na networking ;-)



POZNÁMKA POD______________________________

A chystám workshopy. Dám do nich trochu lsti - proti perfekcionismu - energie,  zkušeností z koučování a lehulinko moudra z knih. Hlavně spolu překonáme to počáteční tření - vytvoříme konkrétní plány.


Nejbližší workshopy:




Žádné komentáře:

Okomentovat